მოსწავლის სახელი და გვარი: ხორავა გიორგი
კლასი:
VIII
საგანი:
მათემატიკა
მასწავლებლის სახელი და გვარი: ნინო ბაჩილავა
თარიღი:
20.2018 წელი
გიორგიმ მე-7 კლასში ინდ.გეგმით გათვალისწინებული
საკითხები შეძლებისდაგვარად დაძლია.იცის ორნიშნა რიცხვებზე შეკრება -გამოკლების მოქმედებები(ასრულებს
ზეპირად),გამრავლებას იხსენებს შეკრების საშუალებით, ხოლო გაყოფა უჭირს.ეშლება მრავალნიშნა
რიცხვების წაკითხვა და კარნახით წერა.ნაწერი კი გადააქვს კალკულატორზე და შეუძლია ყველანაირი
ოპერაციის შესრულება.ასევე უჭირს ათწილადებისა და წილადების წაკითხვა და კარნახით წერა,მათზე
მოქმედებები.მექანიკურად დაზეპირებული წესის მიხედვით ადარებს ათწილადებს,ხოლო ჩვეულებრივ
წილადებთან იგივეს ვერ ახერხებს,ასე რომ ინდ.გეგმით გათვალისწინებული ზოგიერთი საკითხები
ვერ დასძლია. გარშემომყოფი საგნებიდან ასახელებს ნაცნობ ფიგურებს(მაგ.ბურთი_იგივე ბირთვი,
ოთახი_მართკუთხა პარალელეპიპედი...).უჭირს მთელი გაკვეთილი იყოს მობილიზებული ,თუ მის ახლოს მასწავლებელი არ
არისარა აქვს დამოუკიდებლად მოსმენის უნარი და უჭირს გაგონილის გააზრება.ყოველ გაკვეთილზე
ითხოვს გარეთ გასვლას,ან კიდევ უყვარს საოჯახო საქმეებზე საუბარი (ჩაგერთვება გაკვეთილის
პროცესში).ძალიან სიამოვნებს შექება. უნდა იყოს ისეთივე სრულყოფილი მოსწავლე როგორებიც
სხვები არიან.უხარია როცა დასმულ შეკითხვას სწორად პასუხობს და შესაბამისად ითხოვს
შეფასებას.
მოსწავლემ გასული სასწ. წლის დსასრულს გამოავლინა შემდეგი სასწავლო შედეგი|ები
|
შედეგის მიღწევას ადასტურებს შემდეგი ინდიკატორი
|
შედეგის მღწევას არ ადასტურებს შემდეგი ინდიკატორი
|
გიორგი იცნობს ყველა ციფრებს,კითხულობს და წერს დამოუკიდებლად ორნიშნა
რიცხვებს. უჭირს მრავალნიშნა რიცხვების,ათწილადების,ჩვეულებრივი
წილადების კითხვა და კარნახით წერა.
|
მათ.VI. 1.1
|
მათ.VI. 1.2
|
ორნიშნა
რიცხვების შეკრება-გამოკლება შეუძლია ზეპირად,თუმცა
ძნელად მაგრამ ახერხებს გამრავლებასაც. ვერ ახერხებს მრავალნიშნა რიცხვებზე და ათწილადებზე იგივე მოქმედებების შესრულებას
.
|
მათ.VI.3.1
|
მათ.VI.3.2 მათ.3.3
|
წილადებს
დამოუკიდებლად ვერ წერს კარნახით ,მაგრამ მითითების შემდეგ ანალოგიურებს წერს მაგრამ
მალევე ავიწყდება.არ ესმის მრიცხველისა და მნიშვნელის არსი ,იცის მხოლოდ ხაზს ზევით
და ხაზს ქვევით.შეუძლია გამოყოს ისეთი წილადები რომელთა აქვთ ერთნაირი მრიცხველი(მნიშვნელი).არ
შეუძლია მათზე მარტივი მოქმედებბის შესრულება.
|
მათ. VI.2.1
|
მათ.
VI. 2.2
მათ.VI.2.3
|
გარშემომყოფი საგნებიდან ამოარჩევს კუთხეს
,მართკუთხედს,სამკუთხედს,წრეს, შეუძლია მათი
ელემენტების ჩამოთვლა.ითვლის მართკუთხედისა ფართობსა და პერიმეტრს მთელ რიცხვებში.
|
მათ. VII.7.1
|
მათ. VII.7.2
მათ. VII.7.3.
|
მასწავლებლის ხელიმოწერა
დირექტორის ხელმოწერა
ინდივიდუალური
სამუშაო გეგმა
მიმართულება----რიცხვები და მოქმედებები
მათ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია რაციონალური რიცხვების გამოსახვა,შედარება
და დალაგება პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
მათ.VIII.2.მოსწავლეს
შეუძლია რაციონალურ რიცხვებზე არითმეტიკული მოქმედებების შესრულება.
მიმართულება----კანონზომიერება და ალგებრა
მათ.VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის
პირდაპირპროპორციული დამოკიდებულების ამოცნობა და გამოსახვა სიბრტყეზე და პირიქით.გამოსახულების
მნიშვნელობის პოვნა და მარტივი განტოლებების
ამოხსნა.
მიმართულება----გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ. VIII.9. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული
ფიგურის ამოცნობა,მათი კლასიფიცირება ,პერიმეტრისა და მოცულობების გამოთვლა მარტივი
მონაცემებით.
მოკლევადიანი მიზანი
|
დრო
|
|
მათ.
VI.1.3
|
კითხულობს ათწილადის ჩანაწერებს,ადარებს და უთითებს მდებარეობას
რიცხვით წრფეზე.
|
სექტემბერი_ნოემბერი
|
მათ.VI.1.4
|
ათწილადის ჩანაწერში უთითებს მის მთელ და
წილად ნაწილს,თანრიგებს.
|
ოქტომბერი
|
მათ.VII.5.1 VIII.5.2
|
მოცემული დამოკიდებულებისათვის თვისებრივად
დაროდენობრივად აღწერს თუ რა გავლენას ახდენს ერთი სიდიდის ცვლილება მეორე სიდიდეზე
.მიჰყავსშესაბამისი მაგალითებიყოველდღიური ცხოვრებიდან
|
სექტემბერი_მაისი
|
მათ.VIII.6.1 VIII.6.3
|
აგებს რეალური ვითარების ადეკვატურ შესაბამისობას (მაგ.მოსწავლე და მერხი,
საკლასო ოთახი და კლასი...) ცხრილის ან სქემის საშუალებით გამოსახავს შესაბამისობას.პოულობს
მითითებული ასახვის სახეს ან წინარესახეს
|
ნოემბერი_თებერვალი
|
მათ.VIII.9.1 VIII.9.3
|
არქიტექტურისა და ხელოვნების ნიმუშებში ან მათ ილუსტრაციებში,ყოფითი დანიშნულების
საგნებში ასახელებს მისთვის ნაცნობ გეომეტრიულ ფიგურებს. პოულობს ფიგურის ფართობს
მარტივ ფიგურამდე შევსების ხერხით, პერიმეტრს.შესაბამისად შეუძლია ცხოვრებისეული
პრობლემების გადაჭრა.
|
ნოემბერი_ივნისი
|
მიზნის მისაღწევი აქტივობები
|
რესურსი
|
|
VI.1.2
|
გიორგის ვაწერინებ ათწილადებს,ვახსნებ მათ
დასახელებას,ვავარჯიშებ კარნახით წერაზე და
ვავალებ მათ აღმოჩენას ბარათებზე
|
კალამი,ფურელი,წიგნი,ბარათები ,ცარცი,დაფა
|
მათ.VI.3.2
|
მოსწავლეს ვუწერ რამოდენიმე ათწილადს,ვუსახელებ
მათ მთელ და წილად ნაწილებს,შემდეგ კარნახით ვაწერინებ მარტივ ათწილადებს,ასახელებს
მის კომპონენტებს,იგივეს აკეთებს ბარათებზე
დაწერილი რიცხვებისთვისაც
|
კალამი,ფურცელი,ცარცი დაფა,ბარათები
|
მათ.VI.3.3
|
თვალსაჩინოების გამოყენებით გიორგის ვუჩვენებ მთელის ტოლ ნაწილებად დაყოფას(შოკოლადის ფილაზე,წრეზე
,მონაკვეთზე,ვაშლზე და ა. შ). თითოეულ შემთხვევაში ვაწერინებ შესაბამის წილადებს,ვუსახელებ
მის კომპონენტებს,ვუხსნი მათ არსს.ბარათზე მოცემული თვალსაჩინოებებისთვისაც დამოუკიდებლად
ვაწერინებ შესაბამის წილადებს.თვალსაჩინოებების გამოყენებით(სქემები ,ცხრილები)წილადებზე
მოქმედებებს.
|
კალამი,რვეული,ბარათები
|
მათ.VII.5.1
|
ორ სიდიდეს შორის დამოკიდებულების ასახსნელად
მომყავს ცხოვრებისეული მაგალითები .მაგ.1.გიორგი ერთი ფუნთუშა ღირს 30თეთრი.რასგადაიხდი
2ცალში(3;4;და ა.შ.) ვუთითებ დააკვირდეს კანონზომიერებას და ვუსვამ შეკითხვას:გიორგი
რა მოსდის გადასახდელ თანხას როცა ყიდულობ მეტ რაოდენობას?ანალოგიური მაგალითების განხილვითა და მინიშნებებით ძნელად მაგრამ
მაინც გაიგებს იმდენს ,რომ გამოიყენოს
ცხოვრებაში.
|
კალამი,რვეული,ცარცი,დაფა,კალკულატორი
|
მათ.VII.6.1
|
სიმრავლის ცნების შემოსაღებად გიორგის ვუსსახელებ
ცხოვრებისეულ მაგალითებს:კლასში მოსწავლეთა ერთობლიობა,ფრინველთა ერთობლიობა...ჩამოთვლას
ვაგრძელებინებ მოსწავლეს დავეუბნები რომ“ერთობლიობა“ მათემატიკაში ნიშნავს „სიმრავლეს“.ვასწავლი
ელემენტის ცნებას ,ცარიელი სიმრავლის ცნებას,ეკუთვნის, არ ეკუთვნისცნებებს.
|
ცარცი,დაფა,კალამი,რვეული,წიგნი
|
ყმათ.VIII.6.2
|
მოსწავლეს ვაძლევ
ბარათებს რომელზეც გამოსახულია ორი
სხვადასხვა სიმრავლე დავეუბნები დაასახელოს
ყველა განსხვავებული (ერთნაირი) ელემენტები . შემომაქვს სიმრავლეთა გაერთიანებისა
და თანაკვეთის ცნება.
|
რვეული,პასტა,ბარათები,წიგნი
|
მათ.VIII.9.1
|
გიორგის გეომეტრიული ფიგურათა სახეებს ვახსენებ,ამისათვის ვაჩვენებ შესაბამის
პლაკატებს ბტყელი ფიგურებისა.სივრცითი ფიგურები შესახსენებლად ვიყენებ საოჯახო ნივთებს,სათამაშოებს.
ვასწავლი ფიგურათა პერიმეტრებისა და მარტივი ფიგურებისფართობების დათვლას ,რათა შეძლოს
საყოფაცხოვრებო პრობლემების გადაჭრა.
|
კალამი,რვეული,გეომეტრიული ფიგურათა პლაკატები,ოთახში
არსებული ნივთები.
|
გაკვეთილის ადაპტირებული გეგმა
მასწავლებელი: ნინო
ბაჩილავა
სწავლების საფეხური/საბაზო
კლასი: VIII კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:
11, მათ შორის სსსმ მოსწავლე 1
გაკვეთილის თემა:“შეკრების
ხერხით წრფივ ორუცნობიან განტოლებათა სისტემის
ამოხსნა შეკრების
ხერხით“
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები
ხსნიან განტოლებათა სისტემას შეკრების ხერხით
და შეუძლიათ
დაადგინონ თუ რა შემთხვევაში აქვთ ერთი
ამონახსნი, უსასრულოდ ბევრი ამონახსნი,ან არა
აქვთ
ამონახსნი
.ამისათვის იყენებენ წინარე ცოდნას(ax=b წრფივი
განტოლების
ამოხსნადობის პირობები)
სსსმ მოსწავლე აცნობიერებს
ორუცნობიანი წრფივი განტოლების /განტოლებათა სისტემის ცნებას:იცის სისტემა რას ეწოდება,
შეუძლია რიცხვთა დალაგებული წყვილებიდან ამოარჩიოს მოცემული მარტივი ორუცნობიანი განტოლებათა
სისტემის ამონახსნი.
2018 წელი
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზაცი-ის
ფორმები
|
სასწავლო
რესურსი
|
დრო
(წთ)
|
1
|
გაკვეთილის თემის, მიზნებისა და შეფასების
რუბრიკების წარმოდგენა
|
თემის, მიზნე-
ბისა და შეფას-
ების რუბრიკების წარმოდგენა ვერბალურად, სლაიდებით
, ბარათებით(ჯგ)
|
საერთო საკლასო
|
პროექტორით
ჩვენება სლაი-
დებისა სადაც
წარმოდგენი-
ლია თემა,
მიზნები და შეფასების რუბრიკები
|
3
|
2
|
საშინაო დავალების შემოწმება
|
ჩამოვლა მოსწავლეებთნ
გასაუბრება
|
საერთო საკლასო
|
პროექტორით
სლაიდების ჩვენება რომელზეც გამოსახულია საშ. დავალებ-
ის ამოხსნის ნიმუშები
|
5
|
3
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება:ორუცნობია-ნი განტოლება,მისი
ამონახსნი, ამოხსნადობის
პირობები , ჩასმის
ხერხით განტოლებათა სისტემის ამოხსნა. წინარე ცოდნის გასააქტიუ-
რებლად ჯგუფებს დავურიგებ წინასწარ გამზადწბულ ტესტებს
,ხოლო სსსმ მოსწავლესთან ვიმუშავებ ინდივიდუალურად შესაბამისი ტესტით.ჯგუფების მუშაობა
მთავრდება პრეზენტაციით რომლის შედეგად ვადგენ მათ მზაობას ახალ მასალაზე გადასასვლელად.
|
კითხვა-პასუხი
ტესტირება
|
მუშაობა ჯგუფურად
|
„ქვიზი“ ჯგუ-
ფებისათვის,
სსსმ მოსწავ-ლისათვის
შესაბამისი
ტესტი
|
|
4
|
ჯგუფური მუშაობის გაანალიზების საშუალებ-
ით გადავდივარ ახალ მასალაზე შემდეგი თანმიმდევრობით:
მოსწავლეებს ვთხოვ ax=b განტოლების ამოხსნადობის
შემთხვევე-ბის გახსენებას,ტოლფას განტოლებაზე გადასვლის მოქმედებებს,რომლის შემდეგ
დაფასთან გამოსულ მოსწავლეს ვაძლევ განტოლებათა სისტემას;კლასის ჩართულობითა და მიმან-
იშნებელი კითხვების საშ-
უალებით ახალი მეთოდით ხსნიან სისტემას; მე ვრჩები
სსსმ მოსწავლესთან ახლოს და ვეხმარები
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო
საკლასო
|
„Power
point”
სლაიდები
სახელმძღვანელო
|
10
|
5
|
მასალის განმტკიცებას ვახდენ სახელმძღვანელო-
ში მოცემული სავარჯიშო-
ებით.სსსმ მოსწავლეს კი ვამუშავებ მისთვის შედგენილი
ტესტით
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
მათ.VIIIკლასი
გვ.115 N1;3;5
გვ.116 N5;7
|
10
|
6
|
შეჯამებას ვახდენ გასასვლელი ბარათის
საშუალებით,სსსმ მოსწავლისათვის მაქვს შესაბამისი
ტესტი.ტესტირების შემდ-
ეგ ვახდენ მოსწავლეთა შეფასებას,როგორც განმსაზღვრელ(დანართი2)
ისე განმავითარებელს (დანართი 1 და 3) (მოსწავლეთა განვითარებ- აზე ორიენტირებულს),გავ-
კეთებ კომენტარს რომელშიც ავსახავ საკლა-სო სამუშაოს
შესრულების
დონეს,მონდომებულობას,
ინიციატივის გამოხატულ-
ობას და მოსწავლეთა სწავლით დაინტერესებას.
ვაძლევ რეკომენდაციებს
სწავლების ხარისხის გასაუმჯობესებლად.სსსმ მოსწავლეს ვაძლევ სიტყვ-
იერ შეფასებას(შევაქებ). მოსწავლეებიც ახდენენ თვითშეფასებას(დანართი2
|
ტესტირება
|
მუშაობა ინდივიდუა-
ლურად
|
ქვიზი
ბარათის სახით
|
7
|
7
|
საშინაო დავალება
|
სახელმძღვანე-
ლო
გვ.115
N2;4
გვ.116
N6;7
|
2
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მათ.VIII.7.
მოსწავლეს შეუძლია განტოლებათა სისტემებისა და უტოლობების გამოყენება
პრობლემის გადაჭრისას.
შედეგი თვალსაჩინოა
თუ მოსწავლე:
·
ირჩევს ხერხს და ხსნის ორუცნობიან წრფივ განტოლებათა
სისტემას; ახდენს ამონახსნის სიმრავლურ და გეომეტრიულ ინტერპრეტაციას;
·
სსსმ მოსწავლე გამოარჩევს სხვადასხვა განტოლებიდან/განტოლებათა
სისტემები-
დან
/ წრფივ ორუცნობიანგანტოლებას/წრფივ განტოლებათა სისტემას/. დალაგებული
წყვილებიდან
ამოარჩევს მოცემული ორუცნობიანი წრფივი განტოლებათა სისტემის
ამონახსნს
შემოწმების გზით.
:
განმავითარებელი
შეფასება:ტესტი; გასაუბრება მოსწავლესთან; კითხვა-პასუხი; კომენტარები.
მოსწავლის თვითშეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ნაწილობრივ
|
სრულად
|
ჩემს აზრს გამოვთქვამ თავისუფლად
|
||
აქტიურად ვარ ჩართული იტერაქციაში
|
||
კითხვებს ვსვამ არგუმენტირებულად
|
||
კითხვების დასმით გაკვეთილზე ხელს არ ვუშლი სხვებს
|
||
ვინტერესდები საგაკვეთი-
ლო მასალით
|
განმსაზღვრელი შეფასება
კრიტერიუმე-ბი
|
1-2 ქულა
|
3-4 ქულა
|
5-6 ქულა
|
7-8 ქულა
|
9-10 ქულა
|
წრფივი განტოლების ამოხსნადობის პირობები.
|
ვერ იყენებს წრფივი
განტოლების
ამოხსნადო-
ბის პირობ-
ბს სავარჯი-
შოების ამო-
ხსნისას და
პრაქტიკული
პრობლემების
გადაჭრისას.
|
ზოგჯერ ახერხებს
წრფივი
განტოლების
ამოხსნადობის
პირობების
გამოყენებას
პრაქტიკული
სავარჯიშოებ-
ის ამოხსნისას.
|
ხარვეზებით
იყენებს წრფივი განტოლების
ამოხსნადობის პირობებს სა-
ვარჯიშოების
ამოხსნისას და
პრაქტიკული
პრობლემების გადაჭრისას.
|
უმეტეს
შემთხვევაში
კარგად იყე-
ნებს წრფივი
განტოლების
ამოხსნადო-
ბის პირობე-ბს სავარჯი-შოების ამოხსნისას და პრაქტი-ული
პრობ-
ლემების გა-
დაჭრისას.
|
ყოვეთ-ვის კარგად იყენებს
წრფივი
განტოლ
ების ამოხსნა-დობის
პირობ-
ებს სავ-
არჯიშოე-
ბის ამოხსნი-
სას
|
წრფივ განტო-
ლებათა სისტ-
მის შეკრების
ხერხით ამოხ-
სნის ალგორითმი.
|
ვერ იყენებს
სისტემის შეკრების ხერხით ამო-
ხსნის ალგო-
რითმს სავარჯიშოე-
ბის ამოხსნი-
სას.
|
ზოგჯერ ახე-რხებს აღნიშნულ ალგორითმს
სავარჯიშოე-
ბის ამოხსნი-
სას და პრაქტიკული
პრობლემების
გადაჭრისას.
|
ხარვეზებით
იყენებს აღნი-
შნულ ალგო-
რითმს სავარ-
ჯიშოების ამოხსნისას და პრაქტიკუ-
ლი პრობლე-
მების გადაჭ-
რისას.
|
უმეტეს შე-
მთხვევაში
კარგად იყენებს აღნიშნულ
ალგორითმს
სავარჯიშო-
ების ამოხს-
ნისას და
პრაქტიკული პრობლემ-
ების გადაჭ-რისას
|
ყოველ-
თვის
კა-რგად იყენებს
აღნიშნ-ულ
ალგ-
ორითმს
სავარჯი-
შოების
ამოხსნი-
სას
და
პრობლ-ემების
გადაჭრ-ისას.
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის მუშაობა
წარუმატებელია
|
ჯგუფის მუშაობა
დამაკმაყოფილებელია
|
ჯგუფის მუშაობა
წარმატებულია
|
ჯგუფის წევრების
ჩართულობა
მუშაობაში
|
ყველა წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა ჩართულია
|
ურთერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარე-
ბის უნარი
|
კამათობენ,არ უსმე-
ნენ ერთმანეთს და
არის ხმაური,არ იზიარებენ ერთმან-
ნეთის აზრს.
|
ხმაურობენ,ნაკლებად
იზიარებენ ერთმანეთის აზრს.
|
უსმენენ ერთმანეთს
და იზიარებენ ერთმანეთის აზრსაც
|
ინსტრუქციის მიხე-
დვით მუშაობა
|
არ მუშაობენ ინსტ-
რუქციის მიხედვით.
|
ნაწილობრივ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით
|
დროის ლიმიტის
დაცვა
|
ვერ იცავენ დროის
ლიმიტს
|
უმნიშვნელოდ აჭარბებენ დროს
|
იცავენ დროის
ლიმიტს
|
ლიდერის როლი
|
ლიდერი ვერ მართავს ჯგუფის
მუშაობას
|
ლიდერი ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას.
|
ლიდერი ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას.
|
მასწავლებელი: ბაჩილავა ნინო
2018 წლის 25.12
No comments:
Post a Comment